1. b osztály

digitális tanterem


Művészetek


5. Ének-zene foglalkozás
(Hatodik hét)


Kedves Gyerekek!

A mai magyar nyelvű énekórára sok érdekességet hoztam nektek. A halakkal foglalkozunk majd. Az új dalunk is ehhez kapcsolódik. A tanult dalocskához lesznek új fajta zenei feladatok is, amivel bátran próbálkozzatok! Ügyesek lesztek!

A foglalkozás anyaga a sutorin található ezen a linken.


4. Vizuális kultúra foglalkozás
(Hatodik hét)


Kedves Gyerekek!

A csodálatos tavaszi időben lassan majd megcsodálhatjuk a gyönyörű pillangókat is.

Ma ezekkel az apró, szépséges élőlényekkel foglalkozunk és megismerkedünk egy izgalmas pillangó festési technikával is! 

A foglalkozás anyagát itt találod.

Szeretném az alkotásod majd megcsodálni! Kérlek, ha teheted, küldj róla fotót! Köszönöm!

 


4. Ének-zene foglalkozás
(Ötödik hét)


Kedves Gyerekek!

Az aktuális énekóra anyaga a jól ismert sutori felületen található:

https://www.sutori.com/story/copy-of-meg-azt-mondjak--VDa6uduJmj9CdjKgv9LRN5Zr

Ha ügyesen végigcsináltad a feladatsort, rajzolj 3 piros pontot a kottafüzetedbe!


3. Vizuális kultúra foglalkozás
(Negyedik hét)


Kedves Gyerekek!

Ma vizuális kultúrából a közelgő ünnep, a Húsvét lesz a témánk. Sok mindent megtudhattok az ünnep eredetéről, a szokásokról, lesz játék és ötleteket is hoztam alkotáshoz. Az óra anyagát egy sutoriban találjátok:

https://www.sutori.com/story/copy-of-husveti-kezmuveskedes--pv2J8NNkjASLtH6tNuVGM111

Jó munkát kívánok!


3. Ének-zene foglalkozás
(Harmadik hét)


Kedves Gyerekek!

Ezen a héten angol nyelvű énekóra következik.

Szükséged lesz a tolltartódra és a Music Bookra.

A foglalkozás anyaga most is a sutorin van.

Jó munkát!


2. Vizuális kultúra foglalkozás
(Harmadik hét)


Kedves Gyerekek!

A mai foglalkozáson a tavasz lesz a témánk, és megismerkedünk majd egy új alkotási technikával is.

1. Melyek a tavaszi hónapok? Sorold fel őket sorban!

2. Hallgasd meg a legutóbbi dalt énekóráról! Itt kórusban, két szólamban, vagyis kánonban énekelnek. Ezt mi is kipróbáltuk az iskolában, emlékszel? 

2. Milyen az idő ebben az évszakban? Mi történik ilyenkor a természettel? 

3. Ismerkedj meg néhány tavaszi virággal ebben a játékban!

4. Hoztam neked tavaszt ábrázoló festményeket. Nézd végig őket! Ugye, milyen szépek? Neked melyik a kedvenced?

  

5. Mely színek jellemzik a tavaszt?

6. Most pedig alkotni fogunk. Erre lesz szükséged:

  • rajzlap
  • grafitceruza
  • barna zsírkréta
  • piros és fehér tempera
  • paletta / befőttes üveg teteje
  • 3-4 darab fültisztító pálcika

7. Figyeld meg a mintadarabot! Hogyan készülhetett ez a virágzó fa?

8. Kövesd a fotókon a lépéseket és készítsd el a képet te is!

9. Csináljatok fényképet a művedről és küldjétek el nekem! Nagyon szeretném megcsodálni!


2. Ének-zene foglalkozás
(Második hét)


Kedves Gyerekek!

Énekből mára hoztam nektek egy új dalocskát. A dalt és a hozzá kapcsolódó feladatokat a sutori oldalon találjátok:

A foglalkozás anyagát itt találjátok.

A foglalkozás elindításához most is kattints a present gombra! Az oldalakat a le-fel nyilakkal mozgathatod. 

Jó munkát kívánok!


1. Ének-zene foglalkozás
(Első hét)


Kedves Gyerekek!

Ez az énekóra rendhagyó lesz. Ma ünnepi órát tartunk a közelgő nemzeti ünnep: március 15. kapcsán. 

Ezen a napon az 1848/49-es magyar szabadságharc kezdetét ünnepeljük. Március 15. jelképpé vált, nemzetünk szabadságszeretetét, szabadság utáni vágyát fejezi ki. Március 15-én minden megemlékező kokárdát tűz a ruhájára. 

A foglalkozás anyagát itt találjátok.

A foglalkozás elindításához kattints a present gombra! A oldalakat a le-fel nyilakkal mozgathatod.

Jó munkát kívánok!


1. Vizuális kultúra foglalkozás
(Első hét)


Kedves Gyerekek!

Angolból sokat foglalkoztunk az élelmiszerekkel, azon belül is leginkább a gyümölcsökkel és a zöldségekkel. A mai vizuális kultúra foglalkozásnak is ez lesz a témája. 

Készítsd elő az alábbiakat: rajzlap, rajzdoboz, tolltartó.

1. Bemelegítésként játsszunk egyet! Válogasd szét a képeket! (Fruit = gyümölcs, Vegetable = zöldség)

2. Most pedig mutatok nektek néhány érdekes festményt. Milyennek találod ezeket a képeket? Mit látsz rajtuk? Miből állnak ezek az arcok? 

   

3. Készítsünk mi is portrét/arcképet hasonló módon! Az fej részeit: szem, orr, száj, fül és haj helyettesítsd valamilyen gyümölccsel, vagy zöldséggel!

   

Így dolgozz:

- A rajzlapra, középre rajzold meg a fejet ceruzával: egy nagy kört!
- Rajzold meg a többi arcrészt is grafittal!
- Színezd ki a portréd részeit filctollal, színesceruzával, vagy zsírkrétával!
- A háttérbe rajzolhatsz még több zöldséget, gyümölcsöt!

4. Ha van kedved, küldd el nekem a lefényképezett alkotásodat!







Utolsó foglalkozás
(Tizenkettedik hét)


Kedves Gyerekek!

Ének-zenéből, vizuális kultúrából és testnevelés tantárgyakból nagyon ügyesen dolgoztatok az eltelt hónapokban. Mindenkit megdicsérek! 

Közeleg a tanév vége. Ismétlés gyanánt görgessétek végig a weboldalon található tananyagokat! Szemezgessetek belőle, ha kedvetek tartja, bármit újra megnézhettek, lejátszhattok, végigcsinálhattok! 

Kellemes időtöltést!

Hajni néni


9. Vizuális kultúra foglalkozás
(Tizenegyedik hét)


Kedves Gyerekek!

Most a rajzkönyvbe (Let's Play with Art 1.) dolgozunk. 

Ezen alkalommal vizuális kultúra foglalkozáson a magyar órákon elsajátított betűkkel fogunk találkozni. Tudom Erika nénitől, hogy nagyon szorgalmasak és kitartóak voltatok, míg megismerkedtetek ezzel a rengeteg betűvel. Így hát kalandra fel Betűországba! 

1. Nyisd ki a könyvedet a 72. oldalon! 

Micsoda meglepetés! Ezek nem szokványos betűk itt! A képekbe vannak elbújva! Keresd meg és írd be őket sorban a 73. oldal tetején lévő négyzetekbe!

2. Ezután térj vissza a képekhez! BETŰORSZÁG betűit fogod megkeresni. Figyelj csak, elkezdték neked a feladatot! Kövesd a piros nyilat: B-E-T... Mi következik ezután? Haladj a ceruzáddal tovább betűről betűre! 

3. Nézd meg alaposan ezeket a képeket, mondd el mit ábrázolnak! Az első, amiben a B rejtőzik szerintem olyan, mint egy farsangi szemüveg. Folytasd!

4. Neked van kedvenc betűd? A 73. oldalra lerajzolhatod, hasonló formában, mint amit eddig végignéztél. Lehet kis, vagy nagy, írott, vagy nyomtatott. A lényeg, hogy bújjon el, de úgy, hogy azért felismerhető maradjon! Használd először a grafitodat, utána a színeseket! Én is készítettem egyet:

5. Az elkészített feladatról most ne csak nekem, hanem Erika néninek is küldj fotót! Szeretném, ha őt is meglepnéd!


11. Ének-zene foglalkozás
(Tizenegyedik hét)


Kedves Gyerekek!

Ugye nem kell bemutassam ZenErik cimborámat, remélem emlékeztek még rá és arra is, hogy mennyire szeret sétálni a természetben. A múltkor megmutattam azt a kedves fát nektek, ahol sokat ücsörög. De nem egyedül ám, hanem ZeNellivel! Ma ő jött el bemutatkozni:

ZeNelli is nagyon különleges. Már biztos tudod is a választ, hogy miért. Sorold el, milyen hangszereket ismersz fel a képen!

ZeNelli egyik kedvenc ünnepével fogunk ma megismerkedni. Egyúttal egy új felületre is elkalandozunk. Tartsatok velünk!


8. Vizuális kultúra foglalkozás
(Tizedik hét)


Ének órán az indiánokkal foglalkoztunk. Ugye milyen érdekes népcsoport? Gazdag a kultúrájuk, amit a mai napig igyekeznek megőrizni Amerika szerte. 

Vizuális kultúrából is ez lesz a mai témánk. Az indián művészet. 

1. Gyakoroljuk a Ten little Indians dalocskát!

2. Készítettem nektek egy totót az indiánokról. Ha jól figyeltetek a videóra, ügyesen ki tudjátok tölteni!

3. Az indiánoknak is vannak meséik. Hoztam nektek egyet, nagyon érdekes történet. Nézzétek meg!

  

4. Alkotás közben mi is indiánokká válhatunk egy kicsit. Sokféle ötlettel készültem, biztos találtok kedvetekre valót!

  • Totemoszlop (totempole) vécépapír gurigából: Rajzold meg kedvenc állatod képét a gurigára, szükség szerint ragassz hozzá papírból részeket! Díszítsd, mintázd kedved szerint, vagy fesd ki körbe!
  • Indián sátor (teepee) papírzacskóból: Dekorálj nagyobb méretű papírzacskót indián motívumokkal, majd fújd fel, s kösd el a tetejénél. Állítsd talpra, óvatosan vágj neki sátornyílást! 
  • Esőbot (rainstick) papírtörlő hengerből: A henger egyik végét egy muffinpapírral zárd le! Tölts bele pár kanál rizst, majd fedd be a másik végét is! Lassan csorgasd át a rizst a bot egyik végéből a másikba! A keletkező hang az esőre emlékeztet. Díszíts ki az esőbotodat!
  • Nyomolvasó térkép (tracking map): Gyűrj meg egy darab háztartási csomagolót! Finoman hajtsd szét, rajzolj rá egyszerű vonalas ábrákat! Például a kertetek alaprajzát, vagy a szobádét!  
  • Meseillusztráció szabadon választott technikával: A kojot és a sápadtarcú című sziú mese főszereplőinek, helyszínének ábrázolása rajzlapra.
  • Öltözz be indiánnak! Légy kreatív, készíts egyszerű fejdíszt, fess az arcodra csíkokat, vegyél fel hozzá valami "indiános" ruhadarabot!  

5. Kérem, hogy küldjetek majd fényképet a művekről!


10. Ének-zene foglalkozás
(Tizedik hét)


Hello everyone!

How are you? Hope you are all fine.

Today we have English Music. Our topic is the Indians. Ma angol ének lesz. Az indiánokkal foglalkozunk. 

Do you know them? Tudod kik ők? Az indiánok az amerikai földrész őslakosai. 

1. Make the puzzle. Rakd ki!   

What is it? It is a totem pole. You can see a bird on it. 

Mi ez? Ez egy totemoszlop, amin egy madár - sas - látható. A totemoszlop fából készült, amibe belefaragták az indián törzsek a szent állataik képét.

3. Listen to the song then sing. Hallgasd meg a dalt! Énekelj! 

4. Watch the video. You can learn a lot about the Indians. Nézd meg a dalos videót! Sokat megtudhatsz az indiánok életéről. 

  

Mit tudsz felidézni a látottakból? Hogy éltek? Hol laktak? Hogyan nézek ki? Mit viseltek? Mit csináltak? 

5. Look at my musical instruments in the photo. Listen and count. Hallgasd meg hányszor szólaltatom meg a képen látható hangszereimet! Számolj angolul!

1st instrument

2nd instrument

3rd instrument

4th instrument

Ugye, jól ment? Rajzolj egy csillagot a könyvedbe a 29. oldalra!

6. At the end listen to some modern Indian music. Hallgassunk végezetül egy kis mai indián zenét! 

  

Az indián népzenében az ének mellett a dob, a csörgők és a furulya szerepel.


7. Vizuális kultúra foglalkozás
(Kilencedik hét)


A múlt heti nyomdázós feladatról sok fotót kaptam már tőletek. Amint láttam nagyon ügyesen alkottatok, szép munkák születtek! Ma is lehet majd hasonló módon dolgozni. 

Angol órán valamikor kora tavasszal néztünk egy 3 részből álló rövidke mesét The Little Red Hen címmel. Az interaktív Fairyland 1. tananyagunkban volt a Reader részben. 

A mai alkalommal visszakanyarodunk ehhez a történethez. 

1. Elevenítsük fel a mesét egy másik változatban!

 

2. Kik a szereplői ennek a feldolgozásnak? Fel tudod sorolni az állatokat angolul?
(hen, cow, dog, pig)

3. Neked melyik figura tetszik és miért? Mit gondolsz a viselkedésükről? 

4. Mi a történet tanulsága számodra? 

5. A mesénk szereplőit készítheted el különböző kivitelezési formában. Válaszd ki a neked tetszőt! Mellékelek segítséget hozzá. Persze, aki szeret alkotni, többet is elkészíthet. :-)

a) Tyúkocska kézlenyomatból (Piros temperával tenyérlenyomatozás, díszítés csak teljes száradás után.)

b) Bábok papírzacskóból (Letölthető, nyomtatható sablon a Paper Bag Hand Puppets címszó alatt. Mások az állatok, de az nem baj!) 

c) Saját, egyéni ötlet alapján alkotás bármilyen anyagból, szabadon választott technikával
(Az én kedvencem például)

Kérlek, küldj erről is képet, ha kész vagy! Köszönöm előre is! Mindig öröm számomra, ha láthatlak titeket, még ha csak digitálisan is! 

Élvezetes alkotást!


9. Ének-zene foglalkozás
(Kilencedik hét)


Kedves Gyerekek!

A mai alkalommal magyar nyelvű ének óra lesz. Hoztam nektek egy új dalt és újabb népi hangszert is.

1. De kezdjük dalismétléssel! Nézd meg a képet! Melyik tanult dalocskánk jut eszedbe róla?

2. Énekeljük el ezt úgy együtt, hogy játsszunk a hangerővel! Figyeld a kezemet! 

4. Itt az új dalunk. Könnyen lehet, hogy már ismered valahonnan. 

5. Játszd le többször és próbáld énekelgetni te is!

6. Emlékszel még ZenErik cimborámra? ZenErik szeret a természetben sétálgatni. Gyakran üldögél a kedvenc fája tövében, itt ni:

Nótafának nevezte el. Vajon miért? 

Bizony, Nótafa is hangszerekből áll. A törzse furulya, bal oldalon a macskacsörgő felett, a kereplő ágára cintányérból rakott fészket egy különleges madár: a cserépmadárka. Csodaszépen énekel. Hallgasd csak!

A vizes madársíp is régi népi gyerekhangszerünk. Nevét az alakjáról és a hangjáról kapta. Az agyagból készített hangszer testébe vizet kell tölteni, hogy belefújáskor a madárdalra emlékeztető hangot adjon ki. Nálam pont egy pár lakik. 

7. Végezetül jöjjön a mai dal hangszeres feldolgozásban.


6. Vizuális kultúra foglalkozás
(Nyolcadik hét)


Kedves Gyerekek!

A mai vizuális kultúra foglalkozáson egy nagyon izgalmas alkotási módot fogunk használni!

De először is ismerkedjünk meg a főszereplőnkkel!

1. Hoztam egy találós kérdést! Mi ez?

Piros, zöld, vagy akár sárga,
Szép gömbölyű a formája,
Mosolyogva csüng a fáról,
S herseg minden harapáskor.

2. Ha van otthon almátok, vegyél egyet gyorsan a kezedbe! Figyeld meg alaposan! Milyen is egy alma? Jellemezd pár szóval! Ti milyen formában szeretitek fogyasztani az almát? Az én kedvencem az almás lepény.

3. Az alma nagyon egészséges. Könnyen hozzájuthatunk egész évben, hisz Magyarországon is többfajta alma terem. Lehet nálatok is van almafa a kertben. Létezik egy mondás is, ami szerint: Naponta egy alma az orvost távol tartja. Ezt a világon mindenütt ismerik. Az angol így mondja: An apple a day keeps the doctor away.

4. Van egy dalunk is néhány finom gyümölcsről-zöldségről, élén az almával! Hallgasd meg! Emlékszel rá?

5. Az alma a kis művészek kezében csodákra képes! Vedd elő a rajzkönyvedet (Let's Play with Art 1.) és nyisd ki az 55. oldalon! Milyen technikával készültek az alkotások?

Úgy van, nyomdázással! Félbe vágott és befestett alma által hagyott nyomokkal.

5. A te feladatod is a nyomatozás lesz ma. Almán kívül próbálkozhatsz más keményebb gyümölccsel, vagy zöldséggel is! Mutatok még példákat (répa, gomba, krumpli, citrom, paprika, szárzeller stb). Így létrehozhatsz mindenféle alakzatot, figurát a rajzlapra. Kísérletezz bátran! Felnőtt segítségével vágd ketté a kiválasztott zöldséget, gyümölcsöt! A nyomda felületét sűrű temperával fesd le, hogy jól látszódjon majd a lapon! A felület többször átfesthető más-más színnel. Célszerű a világosabb árnyaltokkal kezdeni.

      

      

6. Ha gondolod, fényképen örökítsétek meg a művedet, szívesen megnézném!

Ui.: A festékes almát alkotás után nyugodtan a komposztba dobhatod, hiszen a tempera nem mérgező.


8. Ének-zene foglalkozás
(Nyolcadik hét)


Ma angol ének óránk lesz. Egy olyan dalocskát hoztam, ami a napirendről szól. Pont ezt veszitek most Simonnál is. Így biztos könnyen fog menni, hisz sok lesz benne az ismerős szó!

1. Lássunk is neki! Vedd elő a Music Book angol ének könyvedet és nyisd ki a 27. oldalon!

2. Először keresd meg a 2. feladatot! Itt képeket látsz a reggeli készülődésről. Segítek neked végigmondani ezeket angolul! Figyelj!

3. Játszd le újra, ha szükségét érzed és gyakorolj velem!

4. A dalban persze nem ebben a sorrendben szerepelnek a cselekvések. Hallgasd meg az új dalt és figyelj, mert sorszámoznod kell majd a képeket 1-től 8-ig! Itt tudod meghallgatni.

5. Nyugodtan állítsd meg a nótát többször és keresd meg az adott versszakhoz tartozó képet. Írd a számot a kis négyzetbe! 

6. Itt ellenőrizheted a munkádat! Ha jól dolgoztál, rajzolj egy csillagot!

7. Ezt a dalt fogjuk még gyakorolni. Végezetül mutatok egy másik változatot belőle. 


7. Ének-zene foglalkozás
(Hetedik hét)


Kedves Gyerekek!

Ma magyar nyelvű ének-zene foglalkozás lesz. Fogunk ritmussal és dallammal játszani és foglalkozunk a közelgő szép ünneppel is.

1. Kezdjük dalfelismeréssel! Hallgasd meg! Melyik tanult dalocskát hallod zongorán

Nagyon ügyes vagy!

2. Most énekeld el 2-szer! Itt meghallgathatod a dalt!

Remek!

3. Adj ehhez a dalhoz egyszerű ritmuskíséretet, kísérd az énekedet lassú mérő kopogásával!

Szuper!

4. Mára is hoztam egy népi hangszert. Illetve szeretnék először valakit bemutatni neked. Ismerkedj meg ZenErikkel! 

Kicsit furcsa fiúcska, de pont ezért kedvelem nagyon! Milyen hangszerekből áll a figura? Nevezz meg párat, amit már ismersz!

5. ZenErik karja sípokból készült. A fotó bal oldalán van egy nádsíp, a jobb oldalon pedig glisszandó sípot látsz. Hallgasd meg a hangjukat!

Ennek a nádból készült fúvós gyerekhangszernek a hangja a vonatfüttyre emlékeztet. Fújás közben a síp végén lévő rúd mozgatásával különleges dallamot kapunk. Itt meg is hallgathatod a hangját.

6. Végezetül térjünk rá a közelgő ünnepre. Bizonyára tudod, hogy kiket ünneplünk május első vasárnapján. Hát persze! Az édesanyákat és a nagymamákat.

Ezt a dalt óvodából már biztosan ismered.

7. Szeretném, ha te is megköszöntenéd anyát, mamit valamivel. Nem kell nagy dologra gondolnod (egy dalocska, egy versike, egy szál virág, egy apró kedvesség, kézzel készített kis ajándék). A lényeg, hogy meglepetés legyen. Ezért össze is foghatsz a tesóddal, vagy apával.

Kellemes hosszú hétvégét kívánok!


5. Vizuális kultúra foglalkozás
(Hatodik hét)


A héten témánk volt már a Föld Napja, környezetünk védelme. Ma ehhez kapcsolódunk vizuális kultúrából is. 

1. Így melegítsünk is be az aktuális ének órai dalunkkal!

  

2. Feladatod volt a héten az interaktív szemétválogatás is. Gondolom, ügyes voltál!

3. Mint akkor is említettem, a helyes hulladékkezeléssel már te is sokat tehetsz bolygónk megóvásáért.

4. Tudtad-e, hogy szemétből még alkotni is lehet? Nem is akárhogy! Ide süss! 

5. Elárulom, hogy már dolgoztál ám hasonló módon. Amikor vécépapír-gurigából állatfigurát csináltál! :-)

6. Szeretném, ha most is újrahasznosítanál valamit! Alkoss hulladékból! Készíthetsz bármit: játékot, hangszert, ékszert, dísztárgyat, műalkotást (például képet, szobrot, kollázst)! Az internet is tele van fantasztikus ötletekkel. A papír, műanyagflakon, kupak, fémdoboz és egyebek újrafelhasználásához remek videókat lehet találni. 

Ha elkészültél, fotón örökítsétek meg és küldjétek el úgy nekem!

Jó alkotást! 


6. Ének-zene foglalkozás
(Hatodik hét)


A Föld napját (Earth Day) minden évben április 22-én ünnepeljük.  Ez alkalmából világszerte felhívják a figyelmet a Föld természeti környezetének megóvására. A napot 175 országban tartják, Magyarországon 1990 óta rendezik meg.

Ezért a mai angol ének órán mi is a környezetvédelemmel foglalkozunk. 

1. Mutatok egy térképet a veszélyeztetett állatokról a világban. Tanulmányozzátok! 

2. Te is sokat tehetsz a környezeted megóvásáért. Otthonunkban is figyelhetünk erre, ha szelektíven gyűjtjük a hulladékot. 

Ti is válogatjátok a szemetet? Tudod, hogy mi minden kerülhet nálunk a sárga színű kukába? És mi az, amit komposztálni lehet? Kérdezd meg a szüleidet erről! 

3. Hoztam egy dalt és egy játékot az újrahasznosításról. 

A dalocskában figyeld meg, mely hulladékot milyen gyűjtőedénybe helyezik az angol gyerekek!

 

A játékban válogasd szét és tedd a megfelelő kukákba a futószalagon érkező szemetet! Képzeld, én is tévesztettem benne! De így sokat is tanultam! 

Have fun!


4. Vizuális kultúra foglalkozás
(Ötödik hét)


Kedves Gyerekek!
 
Az 'Animals' témakör utolsó részéhez érkeztünk. Sokat foglalkoztunk az állatokkal vizuális kultúra, angol nyelv és ének-zene foglalkozások alkalmával. Remélem sok szót így könnyebben meg is jegyeztetek már!
 
1. Először ismételjünk át pár állatos angol dalocskát! Énekelj te is! Sőt, mozogj, táncolj, ha van kedved!
  
  
 
2. Most játsszunk! Ezeket a feladatokat már megoldottad valamikor. Biztos, most is ügyes leszel!
 
1. feladat
 
2. feladat
  
3. Az alkotás előtt hoztam neked egy angol mesét. Eric Carle írta, a címe: The Mixed-Up Chameleon. Magyarra fordítva kb. A keverék kaméleon, de lehetne akár Összekutyult kaméleon is. Majd meglátod, miért! :-))
Apropó, tudod-e, hogy a kaméleonok mitől különleges állatok? Attól, hogy képesek a bőrük színét változtatni, így könnyen beleolvadnak a környezetükbe, nehezebb őket észrevenni. 
 
Lássuk, a mi kaméleonunk hogyan változik a mesében:

4. Próbáld meg felidézni, hányféle állattá, mi mindenné akart változni a főszereplőnk? 
A végére igazán viccessé alakult. Egy fantázialénnyé, ami sok-sok másmilyen állatkából állt össze.
 
5. A te feladatod is hasonló lesz. Alkoss meg rajzban egy kitalált állatot úgy, hogy több létező állatból rakod össze! Nyisd ki a rajzkönyvedet az 58-59.oldalon! Ott is látsz hasonló keverék állatokat. 
 
A rajzodat ide a könyvedbe készítsd el! Figyelj arra, hogy a különböző állati testrészek jól felismerhetőek legyenek!  Nevet is adhatsz a teremtményednek!
 
Ha elkészültél, kérlek, mutasd meg nekem, mit hoztál létre! Kíváncsi vagyok rá nagyon! :-)

5. Ének-zene foglalkozás
(Ötödik hét)


Kedves Gyerekek!

A mai ének foglalkozáson folytatjuk a dalismétlést, ritmizálni is fogunk és megismerkedünk egy népi hangszerrel. 

1. Nézd meg ezt a rajzocskát! Találd ki, melyik dalunkhoz készült!

Nos, kitaláltad?  Ha még nem, akkor fülelj csak!

2. Hallgasd meg a dalt! Majd kapcsolódj be az ének ismétlésébe!

Dal lejátszása

Ugye, jól ment? 

3. Most ritmizáljunk! Olvasd le a dal ritmusát a kottából! (Szerepel benne tá, ti-ti és szün is.)

Remek!

4. Adj te is ritmuskíséretet ehhez a dalhoz, miközben énekeled! (Lehet kopogás, tapsolás, koppantás ceruza végével.)

Ügyes voltál!

5. Most pedig megmutatok neked egy népi hangszert. Tudod-e mik ezek?

Ez itt mind a három körtemuzsika. Ugye, milyen érdekes a neve! Vajon miért így hívják? Nézd meg az alakját! A körtére hasonlít. Régi, népi hangszerünk. Leginkább agyagból készítették, vagy körtefából is faraghatták. Mérete nem nagy, a te tenyeredben is pont elférne. Fújni kellett és a kis lyukakat befogva adott ki hangot. A gyerekek kedvelt hangszere volt. A búcsúban, vásárban árulták.

Hallgasd meg, hogy szól!

Körtemuzsika hangja

Ilyen még nincs ugyan a hangszeres dobozomban, de nagyon tetszik! ;-)


4. Ének-zene foglalkozás
(Negyedik hét)


Dear kids! Now we have a special Music lesson. Kedves Gyerekek! Ma rendhagyó angol ének óránk lesz.

1. Make the puzzle. Rakd ki a kirakót!   

Mi minden van rajta? Mondj 3 mondatot a képről!

Ügyes! 

2. Let's learn a new song. This song is about the Easter Bunny. Tanuljunk egy új dalocskát, ami a húsvéti nyusziról szól.

  

Indítsd újra a dalt és legyél nyuszi! Ugrálj, mozgasd az orrod, mintha szimatolnál, csinálj nyuszifület magadnak, riszálj!

Bravó!

3. Play time. Visit this site and count the Easter eggs. Játsszunk! Látogass el erre az oldalra és számold meg a hímes tojásokat! 

Szuper!

4. Here are some Easter craft ideas. Íme néhány húsvéti barkácsolós ötlet.

Happy Easter everyone! Kellemes húsvéti ünnepeket!


3. Vizuális kultúra foglalkozás
(Harmadik hét)


Folytatjuk az állatos témakört.

1. Először ismételjük át, mennyi háziállatot (farm animals) ismerünk már angolul! Itt van két párosítós játék is:

Keresd a hallott szónak megfelelő állat képét!   

Bár még nem olvasunk angolul, de megpróbálhatod a szavakat a képekhez rendelni!   

Ügyes vagy nagyon! 

2. Hoztam nektek egy új dalocskát. Vajon milyen állatok rejtőznek a dzsungelben? Felismered őket a hangok alapján? 

  

Ha van kedved, játszd le újra a dalt és utánozd a gyerekeket: sétálj, dobbants, ugrálj, szökdécselj!

Szuper!

2. Játsszunk még egyet! Jöjjön egy vadállatos memória

Hány fordításból sikerült?

3. Az állatoknak is van otthona, például: 

A madarak fészket raknak.

A szorgos hangyák bolyban élnek.

Tudsz-e még példát mondani? Nálatok vannak-e állatok? 

4. Most pedig alkotni fogunk. Többféle feladatból választhatsz:

a) Építs legóból farmot, állatkertet, erdőt stb. Népesítsd be lakókkal! 
b) Tervezz kedvenc plüssállatodnak élőhelyet! Pl. unikornispóninak varázslegelőt
c) Készíts állatos kollázst! Nyírj állatos képeket magazinokból! Rendezd el őket valamilyen szempont szerint a lapra! Ragaszd fel! Hozzá is rajzolhatsz!

Ha kész vagy, küldj egy fotót a művedről! Vidám alkotást!


3. Ének-zene foglalkozás
(Harmadik hét)


A mai ének órán egy nem rég tanult dalt fogunk ismételni és megismerkedünk néhány hangszerrel is.

1. Kezdjük egy találós kérdéssel! 

Fülem hosszú, bundám selymes, a farkincám pöttöm. 
Húsvétkor a gyereksereg nagyon várja jöttöm.

Rájöttél, ugye? A nyúl a megfejtés. 

2. Melyik dalunkban is szerepel egy nyuszi?

A Hová mégy te, kis nyulacska? kezdetű nótánkban. 

3. Énekeljük el! 

4. Figyeld meg jól a képet! Igaz-hamis játékot fogunk játszani. Csukott szemmel válaszolj az állításokra! Mehet?


 

1. A nyuszi ás a kertben. (Hamis)
2. A nyuszi bundája barna. (Igaz)
3. A nyuszi virágos kertjében nincs kék virág. (Hamis)

5. Ének-zene és Music foglalkozáson már találkoztál hangszerekkel. Emlékszel a triangulumra, vagy a csörgődobra? Most újabb hangszerekkel ismerkedhetsz meg. Rakd ki a képet!

Melyik hangszert tudod már megnevezni pontosan? 

(hegedű, furulya, csörgő, xilofon, szájharmonika, zongora) 

6. Most három hangszer fog megszólalni. Ezek a hangszerek a kirakóban is ott voltak. Felismered őket a hangjuk alapján? Kattints a hivatkozásokra!

a) első hangszer
b) második hangszer
c) harmadik hangszer

Nagyon ügyes voltál! Szépen szóltak, igaz? De hogyan szólaltatjuk meg őket? A zongorán ujjainkkal leütjük a billentyűket. A furulyát fújjuk. A xilofonon a lapocskákat verővel ütögetjük. 

Csinálj úgy, mintha te is játszanál rajtuk! Ehhez újra meg is hallgathatod a hangjukat. Szuper!

Rajzolj majd magadnak egy csillagot a Music Book-ba a 30. oldalra!


2. Vizuális kultúra foglalkozás
(Második hét)


Art - vizuális kultúra foglalkozáson az állatos témakörben dolgozunk tovább. 

1. Először ismételjünk át néhány ide kapcsolódó dalocskát! Énekeld bátran! 

      

2. Most játsszunk egy állatfelismerős játékot! Kövesd a sziluetteket (körvonal) a videóban és mondd meg, milyen állatot rajzolnak!

Melyiket tudod már angolul is? 

 

Szuper!

3. Jöhet az alkotás? A feladat, hogy papírgurigákból (vécépapír, papírtörlő) készíts állatot! Az alábbi videóban, illetve képeken látsz ötleteket. 

Bármilyen eszköz, technika és plusz alapanyag használható. Kíváncsian várom a fotókat a kis lényekről. Ha van kedved, mutasd majd meg! 

Happy crafting! 

   


2. Ének-zene foglalkozás
(Második hét)


Most angol ének óra következik. Get your Music Book and your pencilcase. Vedd elő az angol ének könyvet és a tolltartót! Angol éneken is az állatos témakörben fogunk dolgozni. 

1. Let's play a game. Look at these pictures. Do you know the song? Először jöjjön egy dalfelismerős játék. Nézd meg az alábbi illusztrációkat! Melyik tanult dal jut róluk az eszedbe?

Well done. Ügyes vagy!

2. Let's warm up with a song. Ha van kedved és hogy bemelegítsd a torkod, el is énekelheted az egyiket
(Doggie, doggie, where's your bone? / Incy wincy spider)
Kattints a képekre és meg is hallgathatod a dalokat.

3. Today's song is about a farm animal. Which one? Make the puzzle. A mai dalunk egy ház körüli állatról szól. Hogy melyik ez az állat? Rakd ki a képet ezen az oldalon és rögtön meg is tudod! Lehet, hogy a kirakó egy-egy darabjából már rá is jöttél. :-)

4. What other farm animals do you know? Milyen más házi illetve ház körül élő állatot ismersz már angolul? 

Négyet-ötöt biztos fel tudtál sorolni, ugye? Bravo! 

5. Now listen to the new song. What colour is the sheep? Most hallgasd meg az új dalt. Milyen színű birka szerepel benne? Kattints ide, és elindul a dal.

Úgy van, fekete. 

6. Open your book at page 30. Look at the songsheet. Listen to the song again. Try to sing it. Most nyisd ki a könyvedet a 30. oldalon! Kövesd a dallamot a szemeddel a kottában és hallgasd meg a nótát újból! Meg is próbálhatod dalolászni. 

Great! Nagyszerű!

7. Now look at the bottom of the page. Colour the sheep. Label the colours, too. Most nézd meg a lap alján lévő feladatot! Színezd ki a birkákat az adott színekkel! Nevezd meg a színeket angolul! 

You can draw a star for your work. Rajzolj egy (arany) csillagot, ha befejezted a feladatokat! 

8. At the end let's watch a funny song video. Végezetül jöjjön a dal animációs változata! Vigyázat, megtekintés csak erős idegzetűeknek!


1. Vizuális kultúra foglalkozás
(Első hét)


Kedves Gyerekek! 

Angol órákhoz kapcsolódunk most rajzból is, hiszen itt is az állatokkal foglalkozunk.

1. Először mozogjunk egy kicsit! Nézd meg ezt a dalos videót (remélem ismerős lesz), és utánozd a benne szereplő állatokat!

2. Most vedd elő a rajzkönyvedet (Art Book) és nyisd ki az 56. oldalon! Egy kis játékkal folytatjuk. Milyen állat rejtőzik az ajtó mögött? Nevezd meg magyarul és ha tudod, angolul is!

3. Van egy olyan ajtó is, ahová neked kell elbújtatni egy állatot! Ne áruld még el, mit választottál! Rajzold oda úgy, hogy a testének csak egy része látszódjon ki! Kérd meg anyát, apát, vagy a tesót, hogy találja ki, mi az!

4. Végezetül elő a gyurmával! Készíts gyurmából bármilyen állatot! Többet is lehet. Ha van kedved, fotózzátok le, szívesen megnézem, mit is alkottál!


1. Ének-zene foglalkozás
(Első hét)


1. Kedves Gyerekek! Hogy még mókásabban teljen az otthoni tanulás, hallgassátok meg az alábbi jól ismert dalocskát és énekeljétek bátran!

Ehhez a dalhoz adhattok ritmuskíséretet is tapssal, vagy kopogással. Figyeljetek, hol van benne szünet! Segítségül itt a dal kottaképe is.

 


© Minden jog fenntartva.