1. b osztály

digitális tanterem


Angol


17-18. óra
(Hatodik hét)


Kedves Gyerekek!

A március 22-i óránkat online tartom meg az alábbiak szerint:

1. CATS CSOPORT (névsor szerint B. Regitől K. Domiig 13 fő): április 14. 10:00

Topic: Hajnalka Velő's Zoom Meeting CATS angolóra
Time: Apr 14, 2021 10:00 AM Budapest

Join Zoom Meeting
https://us04web.zoom.us/j/6929295516...

Meeting ID: 692 929 5516
Passcode: 4utLCK

2. DOGS CSOPORT (névsor szerint K. Zorántól Z. Szabiig 15 fő)​: április 14. 11:00

Topic: Hajnalka Velő's Zoom Meeting DOGS angolóra
Time: Apr 14, 2021 11:00 AM Budapest

Join Zoom Meeting
https://us04web.zoom.us/j/6929295516...

Meeting ID: 692 929 5516
Passcode: 4utLCK

A tankönyvre (Pupil's Book) és a tolltartóra (színes ceruzák) lesz szükségünk.

A tanóra sutori linkje itt található.


15-16. óra
(Ötödik hét)


Kedves Gyerekek!

1. A ruházat témakörben sok mindent vettünk már. Elevenítsük fel a tanultakat játékosan!

Párkereső memória: szó + kép
Feladat indítása

Szóhoz illő kép kiválasztása:
Feladat indítása

Csapd le a vakondot, amelyiknél ruhadarab képe van:
Feladat indítása

2. A jól ismert oktatóvideó befejező részében a fejfedők következnek. Nézd meg ezt a részt 11.36-tól 12:35-ig!

Ismételd hangosan, amit hallasz! 

3. Folytasd a képes szótáradat! Rajzolj néhány fajta sapkát, különböző kalapokat, sisakot!

Remélem ma is sokat ügyesedtél!


13-14. óra
(Negyedik hét)


Kedves Gyerekek!

A tavaszi szünet előtti utolsó angol foglalkozásunk rendhagyó óra lesz, a Húsvéttal (angolul Easter) foglalkozunk. Az óra anyaga ezen a sutorin található:

https://www.sutori.com/story/easter-husvet--3X3u6KYpxe9eZ9TR6WkX3pEz

Jó munkát kívánok!


11-12. óra
(Harmadik hét)


Kedves Gyerekek!

Simon bácsi foglalkozásán továbbra is a ruhákat folytatjuk. 

Ismétlésként kezdjünk egy dallal:

Most pedig a kiegészítők következnek.  

Nézd meg a videót 9:16-tól 11:34-ig. Közben ismételd hangosan a hallott szavakat! 

Gyakorold a szavakat játékosan:

Digitális feladat

Készíts ma is képes szótárat! Válassz ki lehetőleg 10 új kifejezést! Nézd meg újból a videót hozzá! Állítsd meg néha, hogy meg tudd jobban figyelni a rajzokat és a szavak helyesírását!


9-10. óra
(Harmadik hét)


Kedves Gyerekek!

A március 22-i óránkat online tartom meg az alábbiak szerint:

1. CATS CSOPORT: márc. 22. 10:00

Topic: Hajnalka Velő's Zoom Meeting CATS
Time: Mar 22, 2021 10:00 AM Budapest

Join Zoom Meeting
https://us04web.zoom.us/j/6929295516?pwd=ZVNMTWU5NFM3bCthSHhiZ2UrUDkrZz09

Meeting ID: 692 929 5516
Passcode: 4utLCK

2. DOGS CSOPORT: márc. 22. 11:00

Topic: Hajnalka Velő's Zoom Meeting DOGS
Time: Mar 22, 2021 11:00 AM Budapest

Join Zoom Meeting
https://us04web.zoom.us/j/6929295516?pwd=ZVNMTWU5NFM3bCthSHhiZ2UrUDkrZz09

Meeting ID: 692 929 5516
Passcode: 4utLCK

A mai zoomos angolóra anyaga elérhető itt.

A feladatokat majd az interaktív tananyagban is csináljátok végig! (Module 4. => Unit 7.) Lesz benne egy új dalocska is!


7-8. óra
(Második hét)


Kedves Gyerekek!

Simon bácsi foglalkozása következik. A ruházat témakört folytatjuk. 

1. A már jól ismert videóból most a Winter Clothing (téli ruhadarabok) rész jön, nézd végig 7:21-től 9:10-ig:

2. Nézd meg többször is a videórészletet! Ismételd hangosan, amit hallasz!

3. Gyakorold a téli-nyári ruhadarabokat játékosan is - online feladat

(For winter = télire, Not for winter = nem télire, azaz nyárra) 

4. Végezetül készíts most is képes szótárat egy nagy lapra! Rajzolj 2-2 télen hordott felsőruházatot, alsóruházatot és kiegészítőt! Színezd ki a rajzocskákat! Másold alá a nevüket is angolul!

A témakörben folyamatosan készülő képeket majd az iskolában bemutathatod.


5-6. óra
(Második hét)


Kedves gyerekek!

Angolból most rendhagyó foglalkozásunk lesz. Egy írországi ünneppel ismerkedünk meg: Szent Patrik napjával, ami március 17-én van.

Ezen a napon az ír emberek zöldbe öltöznek. A zöld szín a keresztény vallásra utal. A kereszténységet Szent Patrik terjesztette el Írországban réges régen. 

Az ír néphagyományban létezik egy kis manócska. Róla szól az alábbi dal. Figyeld meg, hogy néz ki!

Ő igen vidám, csalafinta lény. Állítólag a szivárvány tövéhez ássa el a kincsét. Most megtanulhatsz vele manótáncot járni. Kövesd az utasításokat, utánozd a mozdulatokat! 

Itt pedig segíthetsz az ír manónak pénzérméket számolni. Számolj angolul egyesével!

Ha szeretnél elcsípni egy ilyen kincset rejtegető manót, készíthetsz manóleső látcsövet.

      

A vécépapír-gurigákat festheted, díszítheted tetszőlegesen. Összeillesztheted ragasztóval, tűzőgéppel. Fűzhetsz bele madzagot, fonalat, hogy nyakbaakasztós legyen. 

Remélem, jól érezted magad!


3-4. óra
(Első hét)


Kedves Gyerekek!

Most Simon bácsival következik egy kis angolóra. Az elkezdett Ruházat (Clothes) témakört folytatjátok majd. 

1. Ezen a héten az alábbi oktatóvideóból két részt nézzetek meg: Women's Clothing (Női ruhadarabok) és Men's Clothing (Férfi ruhadarabok). 1:38-nál kezdődik és 7:00-ig tart.

2. A videórészletet többször is megnézhetitek, meg is állíthatjátok, közben ismételjétek, amit hallotok!

3. Ehhez a tananyagrészhez is készítsetek képes szótárat! Ilyet már csináltunk a suliban. Rajzoljatok le 10-10 ruhadarabot, színezzétek ki! Akinek van kedve, szavakat is írhat alá. 

Jó gyakorlást! Ügyesek lesztek!


1-2. óra
(Első hét)


Kedves 2. b osztályosok!

Angolból a Unit 6. (A sweet tooth!) végén tartunk. A héten ezt a leckét fogjuk ismételni, gyakorolni. A Fairyland 2. interaktív tananyag letölthető az osztály weboldaláról a Letöltések menüpont alatt. A programot jól ismeritek, hisz naponta dolgozunk vele a suliban. Ügyesen tudjátok önállóan is használni!

A feladat az, hogy nézzétek végig mi mindent tanultunk eddig: ismételjétek át a szavakat, hallgassátok meg a dalokat, nézzétek meg újra a képregényt és oldjatok meg pár tetszőleges feladatot a tankönyvből és a munkafüzetből.

A Unit 6. itt található:

A munkafüzet pedig itt van:







43-44. óra
(Tizenkettedik hét)


Kedves Gyerekek!

Simon Sir utolsó feladatai következnek erre a tanévre. 

A zöldség-gyümölcs témában először ismételjük át két dalt:

  

  

Ezek után egy játékos feladat következik! 

Dicséret illet mindenkit, elégedettek vagyunk a munkátokkal. Angol nyelvből is szorgalmasan dolgoztatok, nagyon igyekeztetek egész tanévben.  

Have a nice holiday!

Simon and Hajni néni


41-42. óra
(Tizenkettedik hét)


Kedves Gyerekek!

Elérkeztünk a 8. lecke végéhez. A digitális tananyagban fogunk dolgozni.

1. Először ismételd át a szavakat! Majd hallgasd meg a két dalt!

2. Mindezek után keresd meg a Go Green részt! Itt éjszakai állatokkal ismerkedhetsz meg! A fülhallgatóra nyomva hallod a mondatokat. 

3. Ismersz-e még olyan állatot, ami éjjel aktív? Hoztam egy ide kapcsolódó kis mesét! 

  

4. Nézzük, milyen állatkákra is leltek a kertben sötétedés után?

Volt ott csiga, meztelencsiga, róka, sün, molylepke és szentjánosbogár.


39-40. óra
(Tizenegyedik hét)


Kedves Gyerekek!

A hétvégén Gyermeknap lesz, ezért az ajándékunk az, hogy a mai órán nincs egyetlen feladatod sem angolból. A mai napot töltsétek játékkal, az iskolában is "játékóra" lett volna!


37-38. óra
(Tizenegyedik hét)


Kedves Gyerekek!

Folytatjuk az utolsó leckét. Készítsd elő a munkafüzetedet és a ceruzádat! Az interaktív tananyagba is belenézünk. 

1. Gyakoroljuk a számokat! Nyisd ki a munkafüzetedet (Activity Book) a 46. oldalon. Számold meg angolul, hogy Frosty varázsköpenyén hány nap (sun), hold (moon) és csillag (star) van! A megoldásaidat itt ellenőrizheted:

2. Ismételd át a szavakat ezzel a két játékos feladattal!

párkereső: képhez kép

párkereső: képhez hang  

Ügyes voltál, igaz?

3. Most az interaktív tananyagban haladunk tovább! A képregény újabb epizódja következik. Itt találod: Module 4. / Unit 8. / képregény képkockák -> menj bele és alul középen a kamera ikonnal indul.

4. Micsoda jó kis mulatságot tartottak Magic Forest lakói, ugye? Befejező feladatként visszatérünk a munkafüzetbe.

Matricázni fogsz. Lapozz a 48. oldalra, ahol az erdei buli képét találod! A munkafüzet végéből illeszd a matricákat a helyükre! 

Ha kész vagy, a mai munkádért rajzolj kettő mosolykát! Megdicsérlek!


35-36. óra
(Tizedik hét)


Kedves Gyerekek!

A napirendet befejeztük. Most az Ételek (Food) témát fogjuk elkezdeni átismételni. Kettő játékos feladatocskát hoztam. 

1. Zöldségek - Vegetables

Nézd meg ezt a dalos videót! Van közte sok olyan zöldség, amit már tanultunk. Egy egész zöldségábécét láthatsz A-tól Z-ig! Te melyiket szereted? Vagy melyiket nem? 

  

2. Gyümölcsök - Fruits

Az alábbi oldalon gyümölcsös memóriajáték van. Méri az időt és a forgatás számát. Változtatható a lapok mennyisége 12-től 36-ig.   

Tudtátok, hogy naponta ötször ajánlott zöldséget meg gyümölcsöt fogyasztani?


33-34. óra
(Tizedik hét)


Kedves Gyerekek!

Ma haladunk tovább az új leckében. Mára ez a felszerelés kell: először a munkafüzetbe dolgozunk, utána az interaktív tananyagba nézünk bele, végezetül ismét munkafüzetezni fogunk.

1. Nyisd ki a munkafüzetedet (Activity Book) a 44. oldalon!

Könnyű dolgod lesz, hisz soronként az egyetlen eltérő képet kell gyorsan bekarikáznod. 

2. Most nézd meg a 45. oldali feladatot! Ez is mondatalkotós feladat. Ide írom a megoldásokat, keresd meg a hozzáillő képet! Mutass rá a könyvedben!

I can hear music.
I can taste icecream.
I can see a mouse.
I can smell popcorn.
I can touch the roof. 

3. Az érzékelés kifejezésének gyakorlása után az interaktív tananyaggal folytatjuk. Nyisd meg a Modul 4-et! Ott találod a Unit 8-at. Keresd meg benne az Our School! Science részt. Ezzel haladunk ma tovább.

4. Az oldal tetején találod az új szavakat. Kattints rájuk, hallgasd meg és ismétled el!

A szavak között szerepel két napszak: day = nappal és night = éjjel.

A napirendnél, a mindennapos cselekvéseknél majd a napszakokkal is foglalkoztok Simonnal. Milyen jó, hogy most kettőt már meg is tanulunk!

5. Ebben a részben van egy újabb dalocska a 2. feladatnál. Hallgasd meg! Jó dallamos, én nagyon szeretem. 

6. Befejezésül visszatérünk a munkafüzethez. A 47. oldalon látható két kép közül az egyiket színezd ki! A felső ábrán nappal van, az alsón éjszaka. Keress még olyan állatokat, akik az adott napszakban aktívak! Rajzold őket a kiválasztott helyre! 

7. Ha elkészültél, rajzolj magadnak egy nagy mosolykát!


31-32. óra
(Kilencedik hét)


Sziasztok! Folytassuk a napirend témát Simon bácsival!

1. Elsőnek nézd meg az idevágó dalt! Bátran énekelheted, amire emlékszel már, ha van kedved táncolj! Sing, do and dance.

  

2. Majd ismételd át a szavakat, kifejezéseket! Mondd utána! Ha akarod játszd is el a cselekvést! Repeat the words and act.

 

3. Van egy új videónk. Ebben már szerepel több házimunka is, amit legtöbbször a felnőttek végeznek rendszerint. Te miben szoktál segíteni anyának, apának? Housework. What can you do?

  

4. A napirendhez, mindennapos elfoglaltságokhoz kapcsolni fogjuk majd másodikban az órát is. Aki ügyes, lehet már hamarabb is megtanulja leolvasni a mutatós órán az időt. 

Az alábbi dalocska segít ebben. Először csak a kerek, egész órákkal foglalkozunk, amikor a nagymutató a tizenkettőn áll. 

Figyeld meg ennek az időpontnak a kifejezését angolul! Lesd meg otthon a faliórát is! Tell the time.

  

Ugye, nem is olyan nehéz? Viszlát jövő héten! See you next week.


29-30. óra
(Kilencedik hét)


Kedves Gyerekek!

Elérkeztünk az utolsó témakörhöz a Fairyland 1. könyvben. Ez is jelzi, hogy közeledünk a tanév vége felé! :-) A Unit 8. rövidebb téma lesz. Az érzékeléssel, érzékszervekkel is foglalkozunk benne.

1. Nyisd meg az interaktív tananyagot, keresd a Module 4.-en belül a Unit 8.-at!

2. Az oldal tetején lévő képekre egyesével rákattintva hallgasd meg az új szavakat! Hangosan ismételd el mindegyiket! 

3. Tudod-e, mik azok az érzékszervek? Fel tudod őket sorolni?

Érzékszerveink segítségével érzékeljük, ismerjük meg a külvilágot.

A szemünkkel látunk. = see
Az orrunkkal szagolunk. = smell
A fülünkkel hallunk. = hear
A szájban lévő nyelvünkkel érezzük a különböző ízeket, ízlelünk. = taste
A kezünket fedő bőr segítségével érzékeljük amit megfogunk, tapintunk. = touch

4. Most pedig hallgasd meg az új dalt videó változatban! (A képernyő bal alsó sarkában a kék kamera ikonra kattints!)

5. Nézd meg a 3. feladatot! Itt a kakukktojást kell megkeresni soronként. Miután magadban kiválasztottad mi nem illik oda, a pöttyökre kattintva ellenőrizheted magad.

Egy kis segítség, hogyan is gondolkozz! 

Melyik dolog az a három közül, amit a sor elején álló módon nem lehet érzékelni, felismerni? (Nincs jellegzetes illata, azaz nem szoktuk megszagolni. Nem ad ki sajátos hangot, vagyis hallás alapján nem felismerhető. Nem szoktuk megkóstolni, nincs íze, ami segítene a felismerésben.)

A feladatot megtalálod a tankönyv 73. oldalán is. Ott is oldd meg, kérlek! 

6. A 4. feladatot a tankönyvedbe végezd el! Rajzolj a 73. oldalra valamit minden érzékszervhez! Csak olyan dolgot ábrázolj, amit azon a módon biztos tudunk érzékelni. Például mi az, aminek ha a hangját meghallod, egyből meg tudod mondani, mit is hallasz...autó, gitár, madárka...

7. Ha kész vagy minden feladattal kettő mosolykát kapsz!


27-28. óra
(Nyolcadik hét)


Today is Simon-time.
Ma Simon órája következik.

The topic is 'My day'. 
A téma a napirend továbbra is.

1. Sing the song. Do the actions. 
Dalismétléssel kezdünk, játszd el te is a cselekvéseket!

 

2. Play the games. They are a bit harder but try them. 
Játsszunk a szavakkal! A feladatok kissé nehezebbek, de azért egy-két próbát megér!

a) Párosítsd a mondatokat a képekhez! Itt indíthatod a játékot.

b) Ebben az a kihívás, hogy gyorsan kell olvasni. A játékot teljes képernyőn érdemes nézni. Azt a szólufit pukkantsd ki, aminek a rajzát épp hozza a vonat! A cél, hogy a megfelelő szókártya a vagonon landoljon. 

3. Watch a video about Mr.Bean's morning. 
Nézd meg milyen a reggel Mr.Bean-nél!

  

Hope you had fun. 
Remélem, jót mulattál!


25-26. óra
(Nyolcadik hét)


Dear Kids,

A mai alkalommal befejezzük a Unit 7.-et. Az interaktív tananyagban fogunk leginkább dolgozni. De kell a tankönyved is. 

1. Nyisd meg a programot!

2. Ismételd át a leckében tanult szavakat!

3. Keresd meg a dalokat is! Játszd le őket újra és énekeld, ha van kedved!

4. Már csak egy anyagrészünk maradt. Ez az Our World. Nézzünk is bele!

a) Az 1. feladatban az oldal tetején különleges állatokat látsz. Felismered-e őket? 

Az első a koala. Hol él? Kattints a zászlós lufira! Ausztrália egyik jellegzetes állata.

Mellette van a láma. Az őshazája Peru. Itt is nyomj rá a lufira!

Az utolsó egy panda. A pandák nagy számban élnek Kínába. A kínai zászlós lufira klikkelj rá! Itt is kimondja az ország nevét angolul. 

b) A három állat alatt látható feladatot nézd meg! Mondd végig, ami kész! Színezz tovább a megkezdett minta szerint!

c) Most pedig matricázni fogunk! Ehhez nyisd ki a könyvedet a 71. oldalon! Hallgasd meg a fejhallgatóra nyomva, hogy a körökbe milyen állatmatricákat ragassz! Ha bizonytalan vagy, a pöttyökre klikkelve megjelenik a hallott szó képe.

Az elvégzett feladatokért kettő mosolykát rajzolhatsz a könyvedbe.

5. Végezetül ezen a világtérképen keresd meg a ma megismert állatokat! Így azt is megtudod, hol van Ausztrália, Peru és Kína pontosan!


23-24. óra
(Hetedik hét)


Ezen alkalommal ismét Simon Sir órája következik.

Dear Kids! 

Today we will go on with the daily activities. 
Ma is a napirenddel foglalkozunk. 

1. Let's sing our song. 
Énekeld el az idevágó dalt!

  

2. Now play with this vocabulary. Read and match. Try it. 
Most játszunk a napirendhez tartozó kifejezésekkel! Ez a feladat nehezebb, olvasni kell. Próbáld meg párosítani, szerintem ügyes leszel!

3. I have a new video for you. Watch. 
Hoztam neked egy új videót. Nézd meg!

  

4. There are some new words in it. Add them to your daily routine picure. 
Vannak benne újabb szavak. Rajzolj belőlük a múltkori, már kész napirendedhez! 

5. Good job! Have a nice weekend! Goodbye! 
Ügyes voltál! Kellemes hétvégét kívánok! Viszlát!


21-22. óra
(Hetedik hét)


Elérkezünk lassacskán a Unit 7. végéhez. Ezen a foglalkozáson ismételni, gyakorolni fogunk. Az interaktív tananyagon kívül kell a Fairyland 1. tankönyved, meg a tolltartód. 

1. Énekeljünk el ezt az állatos dalt, ami a dzsungelben játszódik!

Áll fel és mozogj a kis csapattal együtt!

 

2. Milyen vadállatok szerepeltek ebben a dalban? Sorold el őket!

Úgy van! Volt ott béka, majom, tukán és tigriskölyök. Angolul: frog, monkey, tucan and tiger. 

3. Most nézzünk bele az interaktív tananyagba! Keresd meg a Unit 7.-en belül a Go Green! részt!

Az oldal tetején a kis állatok egy-egy képességet jelenítenek meg, ha emlékszel. 

mouse = run  
cat = climb
duck = swim
bat = fly 

Ezeket a szavakat színekkel jelöli a feladat. Színezd ki az állatokat körülvevő szirmokat a szerint, hogy ők mit tudnak.

What can they do?

Nem minden szirom lesz kiszínezve.

A program hanggal jelzi a jó és a hibás megoldást. :-)

5. Ha kinyitod a tankönyvedet a 68. oldalon, ugyanezt a feladatot látod. Itt is oldd meg hasonlóképpen! 

Ha nem emlékszel, vagy már bezártad a programot, itt a megoldás:

6. Próbáljunk meg mondatokat alkotni a papagájról! Segítek egy példával! 

Hallgasd meg!

Most te is mondj valamit róla!

Szuper!

7. Végezetül hoztam neked egy érdekes kisfilmet. A videóban az őserdőkben élő lantfarkú madár szerepel. Arról híres, hogy bármiféle hallott hang utánzására képes. Figyelj jól, nyisd a füled, micsoda hangokat ad ki ez a csodálatos teremtmény!

8. A mai munkádért rajzolhatsz két mosolykát a tankönyvedbe!


19-20. óra
(Hatodik hét)


Hello kids! A mai alkalommal Simon Sir tart nektek foglalkozást. Lesz ismétlés, gyakorlás és egy kis újdonság is. Biztos mind nagyon ügyesek lesztek! 

1. Good morning! Let's start with a well-known song. Kezdjük egy már jól ismert dalocskával!

  

2. Now, let's see what you do in a day. Most nézzük csak végig, mi mindent csinálsz egy nap! Erről szól az új dal. 

 

3. It's time to practice. Repeat. Gyakoroljuk a kifejezéseket! Mondd utána! 

  

4. Draw your day. Morning, afternoon or evening routine will be fine. Készíts egyszerű rajzos napirendet! Elég lesz a reggeli, vagy a délutáni, vagy pedig az esti megszokott tevékenységeket ábrázolni. 

      

5. That was all. Hope you enjoyed it. See you next week. Mára ennyi. Remélem tetszett. Viszlát jövő héten! 


17-18. óra
(Hatodik hét)


A mai foglalkozáson a Unit 7-ben haladunk tovább.

1. Ráhangolódásként itt egy jól ismert dal. Mozogj, miközben hallgatod!

 

2. Most pedig megnézzük a képregény aktuális részét! Nyisd meg az interaktív tananyagban! Lent, a középső kamera gombbal indul az epizód.

3. Lent, a jobb szélső beszédbuborék ikonra kattintva játszhatsz a képkockákkal!

4. Rajzolj egy mosolykát a tankönyv 66. oldalára, ha úgy gondolod ma ügyes voltál!


15-16. óra
(Ötödik hét)


Ma haladunk tovább az állatos leckében. Szükséged lesz az interaktív tananyagra és a Fairyland munkafüzetre, meg a tolltartóra

1. Nyisd meg a tananyagban a Module 4.-t és benne a Unit 7.-t. 

2. Ismételjük át a szavakat! Hallgassuk meg a dalokat is!

3. Gyakoroljuk a can (ken), can't (kant) szerkezeteket! Nyisd ki a munkafüzetedet (Activity Book) a 40. oldalon! 

Pipáld ki azt a cselekvést, amire te képes vagy! Rakj X-et ahhoz a képhez, amit nem tudsz csinálni!

   Ha valamit tudunk, képesek vagyunk rá, azt mondjuk: I can ...

   Ha valamit nem tudunk, így fejezzük ki: I can't ...

   Például: I can run. I can't fly. 

Mondj magadról is állításokat a rajzok segítségével!      

4. Lapozz a 42. oldalra! Ragaszd az állatos matricákat a helyükre! (Tudod, a munkafüzet végén vannak.) 

Ha kész vagy, akár játszhattok is a társassal a könyvedben! (Great! = Újra dobhatsz! Oh No! = Vissza a startra!) 

A digitális tananyagban is megtalálod ezt a feladatot, - Activity Book - ott minden állat nevét meghallgathatod. 

A mai feladatokért 2 mosolyka jár!


13-14. óra
(Negyedik hét)


Kedves Gyerekek!

A tavaszi szünet előtti utolsó angol foglalkozáson az állatokkal és a ruhadarabokkal is foglalkozunk. Készítsd elő a munkafüzetedet (Fairyland Activity Book) és a ceruzádat!

1. Kezdjük egy állatfelismerős videóval!

 

2. Nézzük, mit tudnak az állatok! Ezzel kezdtünk el foglalkozni legutóbb a Fairyland könyvben is. 

  

3. Most nyisd ki a munkafüzetet a 40.oldalon! Milyen cselekvéseket látsz a kis képeken? El tudod mondani angolul? 

 jump - ugrik
fly - repül
climb - felmászik  
run- fut
swim - úszik

 

Rajzold át a szaggatott vonalakat! 

4. Hordanak-e ruhát az állatok? Hát, ebben a kis mesében igen! 

  

Miféle öltözékeket próbált fel George a ruhaüzletben? 

5. Végül itt egy komolyabb játék is a ruhadarabokhoz.

Gratulálok! Ma is nagyon ügyes voltál! Jutalmul rajzolhatsz két mosolykát is a könyvedbe a 7. leckéhez!


11-12. óra
(Harmadik hét)


Good morning! 

Today we have a little Engish with Simon Sir. Ma Simon bácsival fogunk angolozni egy kicsit.

1. Elsőként gyakoroljuk a megfelelő reggeli köszönést ezzel a kis dalocskával. Táncolhatsz, tapsolhatsz is miközben hallgatod. 

2. What are you wearnig today? Milyen ruha van ma rajtad? Are you wearing a tracksuit or pyjamas? Melegítő vagy pizsi? :-)

A következő videóban ruhadarabokat ismételünk. Mondd utána te is!

3. Végezetül egy játékkihívás. Akinek kedve van, készíthet életképet ruhákból! Fotózzátok le és osszátok meg velünk!

Ez a fantasztikus kompozíció Gita néni osztályában készült: 

See you next week.


9-10. óra
(Harmadik hét)


Most visszatérünk a Fairyland könyveinkhez, folytatjuk az állatos leckét.

1. Használd az interaktív tananyagot! (Module 4. Unit.7. My animals!)

Kattintsd végig az állatos képeket és mondd ki angolul az állatok nevét! A fejhallgatóra klikkelve meghallgathatod megint angolul ezeket a szavakat, vagy ellenőrizheted magad, ha bizonytalan vagy. 

2. Most ismételjük át a farmos dalt! Játszd le! Figyeld meg, hogy is beszélnek ezek az állatok "angolul"? 

Mit mond a bari? És a kutyus? 

Ügyes vagy!

3. Ezután nézzük meg, mi mindent tudnak az állatok. Te mire vagy képes? Tudsz ugrálni fél lábon? Tudsz-e már bicajozni esetleg? 

Lapozz az interaktív anyagban az Our School PE and Drama részhez! 

Itt egy új dal következik. Nézd meg a videóját!

4. Most játszd le újra, állj fel és utánozd te is ezeket a mozgásokat (ugrálás, mászás felfelé, úszás, repdesés, futás)!

Szuper!

5. A dalban sokszor elhangzik a 'can' szócska (kiejtve ken), ami azt jelenti, hogy valaki valamit tud, azaz képes rá. Például: I'm a duck and I can swim. = Kacsa vagyok és tudok úszni. 

6. Dolgozgassunk egy kicsit a munkafüzetben (Activity Book) is! Nyisd ki a 41. oldalon! Itt azok az állatok vannak, amelyekről az előző dalocska is szólt. Színezd ki őket tetszőlegesen! Figyelj, hogy ne menj ki a vonalból és ne legyen szálkás a színezés!

Ha végeztél, rajzolj egy mosolykát!


7-8. óra
(Második hét)


Simon Sir erre a hétre egy másik témával is készült nektek. Ezen a foglalkozáson a ruhákat ismételjük. 

1. Ezzel a dalos videóval sok ruhadarab nevét gyakorolhatod. Ismételgesd, amit hallasz!

  

Nos, mennyit jegyeztél már meg?

2. Itt egy öltöztetős játék:

A háromszög/start gombbal indul a feladat. Először a jobb és bal oldali nyilakkal ki tudod választani milyen legyen a medvéd.  Utána a maci mellett a komódon lehet a ruhadarabokat váltogatni, majd a kis nyilakkal választani belőlük. Kilépés a finish és esc gombbal.

Na, kié lett vicces? 

3. Aki szeretne még többet mókázni:

  •  rendezhet otthon öltözőversenyt, 
  •  felvehet össze nem illő ruhákat,
  •  célba dobhat zoknival,
  •  vagy segíthet anyának a teregetésben, hajtogatásban

A játék végén, ugye mindent elpakoltál vissza a helyére? :-)


5-6. óra
(Második hét)


Kedves Gyerekek!

Simon Sir (Simon bácsi) is küldött nektek egy kis angol feladatot.

Apropó! Milyen nap is van ma? Hány nap van egy héten? 

Mielőtt meghallgatjátok, soroljátok el a napokat magyarul is! Kezdjétek a hétfővel! Most próbáljátok meg vasárnaptól végigmondani! 

A dalnak az az érdekessége, hogy nem a hétfővel kezdi a nótát. (A régebbi angol naptárakban a vasárnap állt az első helyen, ennek a vallásba visszanyúló gyökerei vannak.) Természetesen nálunk is minden hét hétfővel indul! :-))

Tehát a hét napjait fogjuk most gyakorolni az alábbi dalocska segítségével:

Most mókázzunk a dallal! (Fun time!) Énekeljétek el újra és figyeljetek a különböző utasításokra, hogyan csináljátok: tapsolva, dobbantással, hangosan. 

Reméljük tetszett! Give me a high five! ???? (Mutassátok meg a szüleiteknek, hogy az mi is!)


3-4. óra
(Első hét)


Kedves Gyerekek!

1. Most a Fairyland 1. könyveitekre lesz szükség. A 7. leckébe nézünk bele (Unit 7. My animals!). Akinek működik a tanulói lemez, vagy az interaktív anyag letöltve, használhatja azokat is. (Module 3. -> Unit 7.)

2. Ismételjük át a tanult állatokat! Miket látsz a tankönyv 62-63. oldal tetején? Nevezd meg! Ha rákattintasz egyre, a program kiejti neked angolul, mondd utána! 

3. Hallgasd meg a dalocskát a farmról!

4. A 63. oldalon te színezted ki az állatokat. Sorold el, milyen színeket használtál! (red, yellow, green, blue...) Számolhatsz is, miből mennyi van! (three black dogs, one pink sheep...)

5. Most nyisd ki a munkafüzetet (Activity Book) a 38. oldalon. Tetszőleges színekkel színezd ki a ház körül élő állatokat! Törekedj az esztétikus munkavégzésre!

6. Ha mindezzel elkészültél, rajzolj magadnak egy mosolykát!

7. Végezetül egy kis utánzómozgás:

Ugye, emlékeztetek erre a dalra? Úgy bizony, Hálaadás (Thanksgiving) kapcsán tanultuk.


1-2. óra
(Első hét)


Kedves Gyerekek! Angolra hangolódás gyanánt a következő számolós és állatos dalocskákat lehet a héten ismételni.

Counting bananas

Old McDonald had a farm


© Minden jog fenntartva.